Категорії розділу

Пошукувачеві на замітку [31]
Законодавство [2]
Різне [12]

Опитування

Якщо Вам потрібно скласти професійне резюме, Ви
Всього відповідей: 33

Гороскоп

На замітку

Сб, 24.05.18, 16:33
Вітаємо Вас Гiсть
Головна | Реєстрація | Вхід |
 

Кадровий Центр "Я"

Статті

Головна » Статті » Різне

Імідж кар'єриста-початківця

Говорять, що глава династії Рокфелерів багато років поспіль з'являвся на публіці в традиційному костюмі одного і того ж крою і кольору. А його дружина всі світські заходи відвідувала в одній і тій же рожевій сукні. Чи можемо і ми, прості смертні, дозволити собі бути такими ж марнотратними?

Психологи стверджують, що 70% інформації при спілкуванні ми передаємо невербально. Ще вони говорять, що враження, яке створює про себе людина у перші 15 хвилин спілкування, - найправильніше. Саме тому образ, який ви експлуатували на співбесіді з кадровою службою і безпосереднім начальством, зіграв далеко не останню (якщо не першу) роль у прийнятті рішення про прийом вас на роботу.

Зрозуміло, що не все вирішує зовнішність. Зрозуміло, що, перш за все, начальство цінує нас за наші особисті якості та розумові здібності. Проте, якщо поцікавитися думкою цього самого начальства, в якому ж вигляді воно надає перевагу бачити своїх підлеглих, - ох як багато цікавого може з'ясуватися. Не кожен, звичайно, зважиться поставити босу пряме питання про можливість відступів від корпоративної етики і прийнятих у компанії стандартів. Зате для психологічно підкованих або від природи обдарованих людей не складе труднощів визначити уподобання начальника і результату введення у власний гардероб яких-небудь новацій.

Класична константа

Один з основних принципів бізнесу - не робити відмінностей за статевими ознаками. Саме тому і чоловічий, і жіночий діловий одяг витриманий у спокійних тонах, переважно холодних, у точно вивірених силуетах, непомітних деталях і аксесуарах. Прогноз для цієї найнезворушнішої константи бізнесу, ділового костюма, однозначний: для обох статей - ергономічність класики у всіх своїх проявах. Темно-синій, звичайно, і сірий - також. Фактурні і рельєфні тканини відійшли. Зате пластичний гладкофарбований або смугастий креп зі змішаних волокон - це те, що потрібно для створення обтічних, практично аеродинамічних форм сучасного костюма. І головна, прикметна риса часу: вимога і до однобортних, і двобортних чоловічих і жіночих піджаків одна - прилеглий, приталений силует. Для чоловіків бажані вузькі брюки з бездоганно відпрасованими складками. Жіночі брюки можуть бути вузькими чи розширеними. Спідниці - трохи вищими чи трохи нижчими колін. Але де ж тут місце для прояву хоч краплі індивідуальності, запитаєте ви. Які "вольності" на фоні безстатевої сірої уніформи може дозволити собі кар'єрист-початківець і процвітаючий менеджер? І, слід зауважити, питання це буде зовсім не безпідставним.

Білий верх, темний низ?

Головне для будь-якого кар'єриста-початківця - заздалегідь правильно зорієнтуватися. Якщо ви зібрались до компанії, де абсолютно не обговорюється щоденна офіційна форма одягу, співробітники всі як один у піджаках та краватках, а вам навіть у страшному сні не уявляється можливим розлучення з улюбленою толстовкою і джинсами - одумайтеся, доки не пізно. Поки ваша абсолютно творча особистість не довела себе до нервового зриву з приводу утисків священних прав на самовираження, а вашого боса - з приводу зовсім не до місця взутих червоних чоботів-"казаків" (адже потрібно ж їх кудись вигулювати, та й так сумно без них).

Хоча і в такій, здавалося б, безвихідній, ситуації є вихід: ставайте програмістом, дизайнером, журналістом, фотографом, письменником, зрештою, або вибирайте одну з процвітаючих західних компаній, де широко розповсюджена практика "вільних п'ятниць". Що успішніша компанія, що довший час вона на ринку, тим більша ймовірність, що в ній існує така традиція. У кросівках на роботу, звичайно, все одно не з'явишся, але джинси в такі "вільні" дні цілком припустимі. До того ж, достеменно відомо про існування в Москві представництв великих західних фірм, де правил етикету ділового одягу дотримуються виключно менеджери, які спілкуються з клієнтами. Співробітники ж відділів логістики, наприклад, про обмеження в одязі нічого навіть не чули - звідси не виняток такі казуси, як поява цілком несумісних з роботою в офісі міні-спідниць у поєднанні з туфлями на шпильках.

Якщо внутрішній PR, ідеологія управління та імідж процвітаючих західних компаній дозволяють час від часу "відпустити краватку", то в російських юридичних та консалтингових компаніях про фривольності навіть раз на тиждень можна забути відразу: необхідність тримати марку в умовах жорсткої конкуренції робить свою справу. Те ж відбувається у починаючих фірмах, у бізнесі, що розвивається, де кожний клієнт на вагу золота. Створення іміджу компанії - справа копітка і нешвидка, і участь в ній кожного співробітника обов'язкова і обговоренню не підлягає.

Статусним речам - так

Загалом, головне для першого кроку - точність і прицільність. Починати сходження кар'єрними сходами можна в речах однієї з марок готового одягу, кількість яких, слава Богу, зростає, а якість, слава Богу, задовольняє запити менеджерів-початківців. Тут головне - не переплутати "студентські" лейбли і марки, в яких кар'єрне зростання можливе. Разом зі студентським стилем життя варто негайно розлучитися з одягом NAF-NAF і BENNETON і узяти рішучий курс на статусні бренди. Статусні речі взагалі, і одяг статусних марок, зокрема, значно полегшують не тільки просування кар'єрними сходами, але і будь-який рух по життю у будь-якому напрямку. Навіть не найобізнаніші модники іноді здатні визначити вартість речей і приналежність їх до тієї чи іншої колекції. Принаймні, у людини, зорієнтованої на якісний і стильний одяг, набагато більше шансів бути поміченою начальством.

Невимушений порух руки, який показує на зап'ястку годинник - ну, скажімо, від Cartier, - а на пальці перстеник від Tiffany, справить велике враження не тільки на завзятих кар'єристів, але і на будь-кого, хто хоч трохи замислюється про свій успіх у житті. Отже, якщо кар'єра залагодилась, і на горизонті вже замаячила посада керівника відділу - час абстрагуватися і без шкодувань розлучитися з енною сумою. Гроші, вкладені у власний імідж, зазвичай приносять чималі дивіденди. Але тут головне - не переборщити і точно знати, за що ви платите: у будь-якого кар'єриста все має бути прораховано, навіть ефективність фінансових вкладень у власний образ.

Вище за гори можуть бути тільки гори

Отже, ви практично на вершині кар'єри, і, нарешті, жадане крісло генерального директора вже ближче за лінію горизонту. А може, від самісінького свого народження ви були запрограмовані на успішне ведення власної справи чи керівну посаду в компанії. У будь-якому випадку, без креативних здібностей у великому бізнесі робити нічого. Та й у великій політиці - також. Ось він - заповітний рівень, де тільки у вашій владі вирішувати, скільки індивідуальності вносити в те, що ви робите, і в те, що ви вдягаєте.

Абсолютно не обов'язково в цих умовах присвячувати своє життя вивченню світу моди і оптовим закупівлям відомих марок - достатньо просто перейти у новий якісний і ціновий діапазон, дотримуючись улюбленого стилю. Так вчинила, наприклад, Наталія Касперська, генеральний директор компанії "Лабораторія Касперського", все ділове життя якої було "присвячено" консервативному англійському діловому костюму і, відповідно, англійським маркам одягу.

Що для боса добре, те для підлеглого - смерть

Нам з вами пощастило: за часів змін царює еклектизм, що означає змішання напрямків і тимчасових стильових обмежень. Тепер модні дизайнери в рамках однієї колекції можуть говорити мовою цитат відразу з декількох десятиріч. Отже розкид переваг у виборі модного тренду може бути, щоб там не було, щонайширшим. І все-таки, для кого ж тоді вигадуються всі модні тенденції, якщо не для сильних духом і цілеспрямованих розумом - тобто щонайсправжніших кар'єристів (у якій би сфері не перебували їхні інтереси). Для кого тоді всі ці розкоші летючих воланів, каскади оборок і глибоких декольте? Так, просто змиріться, - не для всіх. Тільки-но уявіть собі реакцію боса і колег на свій силует, що пролітає по офісу в білосніжному костюмі. Погодьтеся, таку масштабну білу пляму на фоні сірих трудових буднів витримає не кожен. А багряна іспанська сукня цілком спроможна внести плутанину не тільки в щодня вирішувані тактичні задачі, але і в стратегічні плани, які розробляються компанією. Отже, будьте обережні - бережіть спокій на своєму робочому місці і у найближчому довколишньому середовищі. Зате для правильної відповіді на питання: "Бути модним чи не бути ним?" - існує маса обхідних і, не побоюся цього слова, - розумних шляхів. Один з них - орієнтація на "правильні" речі. "Правильною" річ стає, коли в її виборі беруть участь не тільки органи перцепції та емоції, але й інтелект. А для інтелектуальних людей і мода вигадана спеціальна - "інтелектуальна".

Існує декілька підходів до бачення одягу. Італійський - максимальне вираження статевої приналежності і відповідно маса аксесуарів та деталей, що її підкреслюють. Французький - набагато більш інтелектуальне смакування деталей і, як наслідок, ухил в естетизм та любов до "неправильних" форм. Максимальна практичність - основна вимога у діловитих американців та німців. Злегка похмурий північний гумор - у англійців.

А для змішання з мінімалістськими традиціями ділового одягу, найактуальнішими трендами зараз, мабуть, стали "полегшена" готика або ненав'язлива романтика. Корені цих вельми інтелектуальних міксів - у традиційному японському мінімалізмі, протестантському погляді на європейське середньовічне минуле і гуманістичному бенкеті епохи Відродження. І хоча звання найбільш інтелектуальних шкіл дизайну міцно закріпилося за японською, англійською та бельгійською, у схильності до "розумної" простоти і лаконічності в одязі були помічені і багато інших іменитих дизайнерів.

Дослідним шляхом перевірено, що саме в "інтелектуальних" речах можна дуже тактовно і непомітно відрізнятися від оточуючих, причому, не травмуючи їхню психіку і відчуваючи себе при цьому дуже впевнено. Важливий стримуючий чинник придбання такого одягу - її висока вартість. Та зате результатом такого самоствердження може стати багатократне збільшення вашої зарплати. До того ж деякі (і, треба сказати, дуже нечисленні) вітчизняні дизайнери практично впритул наблизилися до виробництва готового одягу саме в такій мінімалістськи-європейській традиції. А це значить, що потрібного вам стилю тепер можна дотримуватися і за менші гроші.

Отже поводитися з модними тенденціями варто дуже обережно. Але, якщо ваша творча індивідуальність просто потребує витончених вишукувань - краще все-таки на них не заощаджувати. А якщо у вас проблеми з художньою уявою та смаком - не замислюючись, звертайтеся за допомогою щодо шопінгу до стиліста. Адже "інтелектуальна" мода вимагає до себе професійного ставлення.



Джерело: http://журнал "Карьера" // "Работа и учеба" - 2006. - №43 (480). - с.156-157
Категорія: Різне | Додав: Рекрутер (09.11.27)
Переглядів: 695 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]